۱۳۸۸ مرداد ۶, سه‌شنبه

کروبی در دیدار با خانواده آقاسلطان: مرگ ندا سرفصل تاریخی می شود

مهدی کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی در دیدار با خانواده ندا آقا سلطان، که در جریان خشونت های پس از انتخابات ایران کشته شد، گفته است که مرگ وی "سرفصل و مبداء" تاریخی خواهد شد. به گزارش روزنامه اعتماد چاپ تهران آقای کروبی که همچنین از نامزدهای انتخابات بود و نتیجه آن را آمیخته به تقلب می داند در این دیدار - که تاریخ آن مشخص نشده - همچنین گفته تلاش دارد "حرکت مردم را زنده و بالنده" نگاه دارد. دولت ایران اتهام تقلب در انتخابات را رد کرده است. آقای کروبی هفته پیش نیز به دیدار خانواده سهراب اعرابی جوان ۱۹ ساله ای که در جریان خشونت ها کشته شد رفته بود. در جریان این دیدار مادر ندا آقا سلطان گفت که دخترش همچون بسیاری دیگر از ایرانیان به نتایج انتخابات اعتراض داشته است.

آقای کروبی گفت: "مرگ ندا هم مظلومیت مردم ایران را در این شرایط فریاد زد و هم از تضییع حق جلوگیری کرد و انشاءالله آثار سودمندی را در حال و آینده نصیب مرد می کند."

وی افزود: "مرگ ندا از آن دست رخدادهایی است که تا سال ها و حتی قرن ها در خاطر مردم می ماند و همین حوادث خود سرفصل و مبداء تاریخی می شود. ندا آقا سلطان به تاریخ و به حرکت های مردم پیوست."

هاجر رستمی مطلق، مادر ندا، نیز در این دیدار که در خانه او انجام شد از اظهارات برخی مقام های بلندپایه جمهوری اسلامی درباره دخترش گله کرد.

او در اشاره به اظهارات احمد خاتمی خطیب نماز جمعه تهران و عزت الله ضرغامی رئیس صدا و سیما گفت: "مرگ ندا یک طرف، اظهارات این دو یک طرف، که یکی فرزندم را هنرپیشه و مرگ او را ساخته و پرداخته کامپیوتر می داند، دیگری هم ندا را یک هنرپیشه معرفی می کند. این اظهار نظرها بیش از مرگ ندا برایم تلخ و دردآور بود."

به گزارش روزنامه اعتماد وی گفت: "ندا هم مانند هزاران جوان دیگر که علاقه مند به سرنوشت کشورشان هستند، به سرنوشت ایران علاقه مند بود. او هم مانند دیگر جوانان به نتایج انتخابات اعتراض داشت.

خواهر ندا نیز در رد نظریه های که دولت در رسانه های ملی منعکس کرده است - دایر براینکه او توسط "منافقین" کشته شده - چنین گفت: "اگر کار منافقین بوده چرا اجازه ختم نمی دهند، چرا نمی گذارند یک تالار بگیریم تا دوستان و آشنایان دو هم جمع شوند؟ حتی سالن غذاخوری که ما برای ختم بی سر و صدای ندا رزرو کرده ایم، لغو می کنند."

ندا آقا سلطان روز شنبه ۳۰ خرداد همزمان با سرکوب شدید اعتراضات خیابانی توسط نیروهای دولتی در منطقه کارگر شمالی به ضرب گلوله کشته شد.

صحنه مرگ ندا توسط فردی که در کنار او بود با تلفن همراه ضبط شد و او را به نماد معترضان بدل کرد. هرچند قاتل دستگیر نشده است اما برخی از حاضران در صحنه یک بسیجی یا "لباس شخصی" را مظنون اصلی می دانند.

چهلم خانم ندا آقا سلطان روز پنجشنبه در بهشت زهرا برگزار خواهد شد و بسیاری از مخالفان خود را برای تجمع در این روز آماده می کنند.



۸ نظر:

  1. پژواك بغض ايران۶ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۹:۵۲

    نشست تو قلب ندا، گلوله‌هاي چيني
    روسيه‌ي روسياه! چه خوابايي مي‌بيني؟

    --------------------------------

    خون ندا چشمه‌ي زاينده است
    ضامن آزادي و آينده است

    پاسخحذف
  2. ما که چشم هایش را دیدیم
    ما که آخرین نگاهش را به خاطر داریم،
    گرچه می دانیم بسیاری از چشم ها را ندیدیم...
    او که در قلب ما زنده است
    تمام نداها سهراب ها دوستتان داریم
    وشما زنده اید برای ما

    پاسخحذف
  3. دوستان ارزش کار آن هموطنی که فیلم آن لحظه را ثبت کرده کمتر از ارزش کار دکتر حجازی نیست.از او هم تشکر میکنیم.

    پاسخحذف
  4. با تشکر از آقایان کروبی و موسوی که به دیدار این خانواده ها میرن. هر چند حال و روز مردم ایران هم بهتر از این خانواده های مظلوم نیست. امیدوارم مردم در نهایت به خواسته هاشون برسن. شک ندارم هیچ حکومتی با ظلم باقی نمی مونه. من در آخر میگم واقعا از اینکه هموطنایی مثل ندا و سهراب و آرش و ...دارم برای همیشه به ایرانی بودنم افتخار می کنم.

    پاسخحذف
  5. رو لینک کلیلک کن و خبر رو بخون
    چقدر اینا بی شرفن

    پاسخحذف
  6. فاشیست های نظام اعلام می کنند که کشته شدن ندا کار منافقین بود ! ضمن برائت از فرقه ضاله مجاهدین خلق باید عرض کنم که اگر کار منافقین بود که شما برای این مظلومه کشته شده باید مراسم ها به پا می کردید و آن را بعنوان یک لکه ننگ دیگر که از منافقین سرزده در بلندگوهای تبلیغاتی خود اعلام کرده و به حقوق بشر شکایت می بردید !
    شما حتی اجازه مراسم ختم به خانواده این شهید راه آزادی ندادید پس معلوم است که کار خودتان بوده!
    یعنی بدون مدرکی خاصی هم میتوان از این اعلام نظرهای دستپاچه و حماقت آمیز، نتیجه گرفت که مجرم اصلی خودتان هستید.

    پاسخحذف
  7. دوستان اینا گورخودشونو کندن الان دیگه بحث موسوی واحمدی نیست الان بحث کل حکومت که تیشه به ریشهی خودشون زدن

    پاسخحذف